Case Titanium Gateway

Titanium Gateway

Titanium Gateway AB är ett svenskt företag med flerårig erfarenhet från internationell handel med titan och speciallegeringar för kritiska applikationer inom mdicinimplantat - kemisk industri - offshoremarkanden - bil- och flyg/rymdindustri - vapenindustri - sportutrustning och andra högteknologiska tillverkningssektorer.
Det viktigaste för dom är deras kunder - de erbjuder alltid högsta kvalitet och en oslagbar service. Deras produkter säljs till företag över hela Europa.
Titanium Gateway är ett etablerat företag som säljer B2B, och som många etablerade företag möts de av utmaningar i att omstrukturera sin organisation vid implementering av Marketing Automation. 
Titanium Gateway utmaningar var:
  • Att samla kunddata på bästa sätt för att på ett strategiskt sätt kunna användas för Marketing Automation. 
  • Att bättre ta hand om de kunder som kommer in i deras säljtrattar för att kunna konvertera dom på effektivaste sätt till kunder.  
  • Hur organisationen på ett effektivt sätt kunde omstruktureras för att möjliggöra genomförandet av Marketing Automation på ett hållbart sätt. 
 Med våra verktyg och expertis lyckades vi ta oss an deras utmaningar. Tillsammans vändes utmaningar  till framgång.
Våra strategier var att i olika samarbetsformat:
  • Göra en genomgång av deras existerande CRM system. Analysera vilken data som i nuläget samlades in - och var den hamnade. Utvärdera vilka andra datainsamlingar/program som skulle möjliggöra för en komplett Marketing Automation strategi
  • Ta fram de viktigaste KPIerna inom de olika organisationerna. Omvandla de till ett sett enhetliga KPIer som fungerade för utvärdering inom alla organisationer.  
  • Analysera uppbyggnaden av deras dåvarande organisation. Se var de olika organisationerna arbetade i en stuprörsmetodik och tänk. Därefter bygga en ny model som gjorde det möjligt att på mest effektivt och snabbaste sätt byta ut  stuprörsmetodiken mot ett krossfunktionellmetodik och tänk.
  • Analysera vad som karaktäriserade deras bästa kunder - och skapa Lead Scoring utefter det.
  • Utforma Lead Nurturing kampanjer..

 

(Det som står här är den generella gisten. Här tänker vi att en mycket mer utförlig och personlig utförande av caset skulle hittas. Content varvat med video och mindre testimonials. Vi känner inte att vi har tiden eller kunskap att förverkliga den för denna uppgift. Men vi hoppas du förstår hur vi har tänkt)